torsdag 12 november 2009

Torsdag, snart fredag & helg!

Blev inget svt eller new yorker för mig :P för ett datum på svt var när vi ska på globen, så funkade inte :( sen lottade vi om new yorker och fick inte det heller tyvärr :'(

Idag pratade vi om redaktionellt mode, alltså allt som syns och trycks i tidningar, dock inte reklam. Så vi skulle få upp en bild i vårt huvud om hur sidan skulle se ut, tema, kläder, makeup osv. Josefine som jag skulle sminka är blond och hade på sig en blommig blus idag och då tänkte jag, ballerina! Så jag sminkade henne med tunn foundation och med ett transparant puder över för att tona ner och göra basen mattare. Ljusa gammeldags rosa färger på ögonskuggan, ljusa ögonfransar, matt gammeldagsrosa läppar och rosiga kinder. Så blev makeupen, sen skulle hon bara haft en rosa ballerina klänning och ballerinaskor med snörning :) Även om det inte blev helt som min vision så blev jag väldigt nöjd, Lillis sa att det viktigaste är att man får fram en bild om hur man vill att det ska se ut och en idé! Och det hade jag, sen nådde jag inte riktigt fram, men vi fick kort på oss att sminka idag, så hade jag bara fått mer tid så hade blivit ännu snyggare! När man gör ett reklamjobb för en tidning t ex så kan man tjäna mellan 6000-12 000:- för en heldag! ;) Detta är då reklam jobb och inte redaktionellt mode jobb, reklam jobben ger oftast bäst betalt. Antingen kan man få betalt per sida som trycks i tidningen eller per dag. Jag vet en tjej som tar 2500:-/tim för att göra ett jobb. Så vill jag också ha det ;)


Var ute och red igår och det gick fint, det va knökafullt i ridhuset så det var lite jobbigt :P


Åh, bävar fortfarande för när vi ska lägga fram en "egen trend" i skolan. Vi ska komma fram med en ny trend som inte funnits förut och som inte är för "extrem", alltså för långt fram i tiden. Det ska vara någonting som folk kan ta efter redan idag. Vi ska lägga ihop ett kollage med bilder och inspiration samt visa vilken klädstil man ska ha till den nya smink trenden. Usch vad svårt...=(


Imorgon blir det middag med tjejerna, ser jag fram emot, kommer bli kul =) på lördag blir det mys me syster, coffe och celsius! Antagligen ska vi gå och lyssna på reggae på nåt ställe i stan, kan behövas nu när det blir vinter, få lite sommarkänsla!


skickar med ett par låtar från kalle baah och syster sol, sommar minnen :) !


Puss&Kram

1 kommentar:

  1. När du tjänar sådär bra hoppas jag du delar med dig till mig. En resa kan du väl bjussa på i alla fall, tar ju bara en dag att tjäna ihop ;P Puss //syster

    SvaraRadera