torsdag 26 november 2009

Titel (bra fantasi man har..)

Känner att jag måste skriva lite då min syster tycker att jag skriver för sällan! ;) (uppehåll i 2(!) dar) katastrof!! Men det är ju kul att hon och förhoppningsvis flera vill läsa :)

Igår så hade vi Hår på schemat, vi fick göra lite vad vi ville, försöka göra lite uppsättningar med ett bra tema med smink till. Idag hade vi sköna 80-talet! Missade dock att ta en bild på henne som jag sminkat =( men det var mycket starka färger m pärlemor och skimmer, rosa kinder och läppar! Plus en tofs på sned och ett pannband får man inte glömma ;) Tänk dig tjejerna i Ebba & Didrik eller Knip-Susanne, och vem har inte sett Ebba & Didrik? Jo, min lärare bland annat och ngr i klassen, jag menar Hur kan man missa Ebba & Didrik?!? Suck....

Sen efter skolan åkte jag och Karin ut till stallet! Gick jätte bra idag :) Hon var jätte mjuk, även i traven, jobbade i en åtta och jag kunde hålla om med skänklarna och pilla med henne i munnen en hel del utan att hon blev irriterad och jag kunde ställa & böja henne. Igår var hon jätte pigg och lite distraherad, så idag kändes hon mycket bättre och mer avslappnad. Sen måste jag säga att jag galopperade en hel del idag med, kände att det var dags att ta tag i det! Det kändes som ett bra tillfälle idag när hon var avslappnad och lugn. Och det gick bra, måste bara vänja mig vid hennes otroligt stora steg, som jag inte är van vid. En stor häst på 1, 74 tar liite större steg än vad mina ponnyer tog och en häst på 1,63 som jag är van vid.. Så lite skillnad är det! Men som sagt, det gick bra och jag kunde rida framåt (hon behöver få gå framåt eftersom hon inte är så stark just nu och orkar inte bära upp sig i samlad galopp) även om det kändes som att det gick i 110 km/tim ;) Men det ska vi öva på! Och få in rytmen och balansen.

Igår när vi kom hem från stallet så käkade vi pizza och kollade på Supersugen, den e ju bara så rolig! "I am McLovin!" grymmast ;D Idag när vi kom hem så lagade vi fläskfilé, rotfrukter och potatis i ugnen samt rödvinssås till! Gott blev det :) Till det så drack vi lite vin och kollade på Twilight, varför har jag inte sett den tidigare?? Den va ju hur bra som helst, så skulle man ha det, förutom vampyr delen då :P Hur snygg är han inte liksom, inget dreglande här inte, nejdå, inte alls......

Imorgon kommer syster, pappa och Kristofer, kuul :) Ska bli skönt med lite "hem" sällskap! Globen på lördag och söndag då, ska bli så roligt, var superlänge sen jag var där sist! Ska leta efter ett par skinnchaps, hoppas jag hittar några snygga och bra som passar mina små underben :)

Varje gång jag sätter min ner och skriver här på bloggen, så tänker jag att det kommer bli ett så kort inlägg för att jag inte kommer på vad jag ska skriva, men när jag väl börjar skriva så bara bubblar det ut!

På söndag får vi nyckeln t lägenheten! Kommer sakna Karin och hennes lägenhet :( Trivs mycket bra här, fast såklart ska det bli skönt med ett eget rum :) Karin och jag ska gå och se den nya Twilight filmen näst nästa vecka, vi blev fast direkt, så nu kan vi knappt vänta tills vi får se den andra!

Shit vad klockan blev mycket nu då, måste sova, ska upp vid 7 som vanligt :P

Natti Natti!




Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar