tisdag 3 november 2009

Drop-dead gorgeous lips!

Läppar! yummie ;) Men det är faktiskt kanske det mest svåra att sminka, det kan man inte tro, men så är det! Olle sa att han tycker att det är det svåraste, och han har ändå sminkat i hur många år som helst. Så det var absolut en utmaning! Många av oss blev frustrerade över att det var så svårt. Alla läppar är olika och ingens läppar är symetriska. Vi skulle alltså få dom så symetriska som möjligt. Inte lätt! Är munnen sned, måste man få den att se rak ut. Är läppen bredare på ena sidan, får man fylla ut på den andra eller sudda bort så de blir jämna. När det kommer en stark färg på dom så syns ojämnheterna direkt, minsta millimeter där man gjort fel syns. Men lyckades tillslut efter mer än en timme (!) få till ett par hyffsade läppar.

Före:










Efter:











Helgen hemma var lugn och skön! Så tyst och skönt, inga bilar och människor som för oväsen, så det var skönt :) Fick ta tåget till Nyköping direkt efter skolan där jag skulle möta upp syster och Kristofer. Fick sitta i en trappa hela vägen, tåget var överfullt med folk. Så där gick det 120:- för en plats i trappan, då kunde man ju fått åka gratis ;) Åt middag hos mamma i när vi kom hem, hon hade allting ordnat som vanligt, hon är den bästa.

I lördags så var vi på Ikea och det nya mode-huset en sväng, skulle köpa handdukar till sminkväskan. Det nya mode-huset var fint, men inte så många nya butiker, utan mest butiker som även finns i stan, det tycker jag var lite tråkigt. De borde satsat på lite nya och annorlunda affärer som inte finns inne i stan. Skopunkten och Cubus hade öppnat i alla fall och det är ju roligt!


I söndags så åkte vi tillbaka igen, jag skulle egentligen fortsatt till Stockholm med tåget från Eskilstuna på kvällen när vi kom fram, men jag bestämnde mig för att åka på måndag morgon istället. Så då missade jag ju inte Gossip Girl & Ensam mamma söker heller ;) jag menar, det kan man ju inte göra! Så jag tog tåget 06.43 på måndag morgonen till Stockholm och gick direkt till skolan från centralen, så det var smidigt. Tåget gick direkt utan några stopp på vägen och tog bara 50 minuter, så det gick ganska snabbt.

Jag och Karin såg på Slumdog millionaire igår, har ni inte sett den måste ni se den! Den va sorglig & hemsk men även glad, det är en sån film som alla borde se. Här är det inte lika dyrt att hyra film som hemma, här kan man hyra film från 19:-. Vi hyrde två stycken, 29:- och 39:- kostade dom, men då får man ha dom i två dygn med, så det är great. Den andra vi hyrde heter Dumpa mig. Den såg vi aldrig, men Simon kommer till mig ikväll så då ska vi nog se den. Han ska komma och mysa & fika lite efter jobbet :) Han var här i torsdags och då lagade vi jätte god mat och kollade på rosa bandet galan, trevligt som tusan!

Haha, jag tänkte innan jag började skriva att "Det här kommer ju bli ett jätte kort inlägg, kommer inte på vad jag ska skriva om", men det rullar bara på, så vips har man skrivit en halv bok igen! Otroligt ;)

Vad ska jag nu hitta på... Simon kommer ca halv sex... Ska man vara duktig och ut och gå? Orkar man det? Orkar inte gå på stan, för då måste jag göra mig i ordning och allt och då gör man bara av med en massa onödiga pengar! Borde gå och köpa tandkräm.. Glömde det när jag var i affären efter skolan när jag väntade på bussen. Det var ju därför jag gick in i affären, sen kom jag ut med ett paket kaffe, en påse morötter och en liten gräddfil.(??) Men iof så behövde jag kaffe, sen köpte jag morötter och gräddfil till dipp ikväll, det är ju nyttigt :P . Borde kanske ut och gå i alla fall..

Lägger in en liten härlig sommar bild för att lysa upp vår vardag lite, nu när allt bara är grått, trist, mörkt och dystert och man bara längtar tillbaka till sommaren!


Puss&Kram

1 kommentar:

  1. Skall bli kul att följa dig genom utbildningen via din blogg. Spännande =) // Sandra

    SvaraRadera