tisdag 13 oktober 2009

Vilken dag!

Igår var en märklig dag..

Jag brukar alltid vakna vid 9-10 tiden på morgonen, så ställde inte klockan, för jag skulle börja jobba kl 16.00 så det var ju lugnt tänkte jag. Så när jag vaknar och kollar på mobilen så visar klockan 12.00 och jag får panik!

Rusar ut i stallet och fixar i ordning där, ringer mormor och ber om skjuts till bussen. Mormor kan inte skjutsa till bussen eftersom hon ska träffa en kompis, så jag får låna bilen istället. Mormor kommer med bilen och jag skjutsar hem mormor. In och äter "frukost", gör mig i ordning för att träffa mamma i stan innan jobbet som vi bestämt. Jag hinner väl köra ca 1 km och då pajar väl bilf*n. Jag skulle frikoppla för att växla när det bara knäpper till och kopplingen försvinner under foten, så jag lägger i handbromsen och där står jag nu mitt i korsningen med en trasig bil. Wonderful!

Jag ringer mamma och berättar vad som hänt, mamma ringer Thomas som brukar laga våra bilar och som bor i närheten. Thomas är inte hemma och kan inte komma och hjälpa mig, så mamma fick sedan köra ända hem och hämta mig på sin rast och skjutsa mig till jobbet, stackarn..

Så det var en underbar dag!

Det ända som förgyllde min dag var när jag öppnade posten, i ett brev från skolan så ligger mitt efterlängtade röda discountcard! Detta kort ger mig 40% rabatt på hela Make Up Stores sortiment i 1 år framöver! Så nu vill jag bara springa till Make Up Store och shoppa loss! Jag kände mig precis som hon i "En shopaholics bekännelser" när hon får fram sitt kreditkort ur isklumpen, weeeiiii =D


I brevet stod även att jag, till skolan, ska ha med mig;

- inneskor
- kollegieblock
- färgpennor
- vanliga pennor

Det börjar närma sig nu!

Packa, packa, packa..

Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar