torsdag 29 oktober 2009

Torsdag

Idag har vi fortsatt att prata om baser. Lillis hade vi idag, hel skön person alltså :) Skillnaden mellan puder, fetsmink, fluider osv. Om man t ex har fetsmink och blandar ut den med lite moisterizer eller serum, så blir det till en fluid, mer lättarbetat och tunn. Det är mycket att tänka på, mycket mer än vad man tror!

Så fick vi öva på varandra, testa de olika baserna för att känna skillnaderna. Fetsminket ger ett mer täckande och tjockare resultat, medans en fluid är mer tunn och lätt och ger ett mer naturligt resultat, enligt mig. Jag tog en studio foundation, tjockare och inte rinnig, och blandade ut med lite moisterizer vilket blev väldigt fint. Man har ju aldrig tidigare tänkt på att man kan blanda sånt! Ja, väldigt roligt är det i alla fall :)

Imorgon ska vi prata om korrigering, att skapa fram ett ansikte genom skuggor osv. Spännande!

Efter det så ska jag åka hem till småland en sväng, även om det bara är till söndag så känns det skönt att komma hem en sväng. Så då ska jag öva på alla som kommer i min väg! :)

Köpte en jättefin turkos/blå mössa idag btw ;)



Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar