måndag 26 oktober 2009

Första kursdagen!

Då var första kursdagen avklarad :) Jag hittade till bussen och var framme i god tid, i 30 minuter god tid. Tog ca 10-15 minuter dit. Så nu har jag övat det. Bättre att komma för tidigt än för sent i alla fall. Drömde ju att jag kom för sent första dagen och blev avstängd, så det ville jag inte riskera.. Så gick runt på Kungsholmen en stund innan jag gick och väntade med resten av tjejerna på att få bli insläppt. Klassen verkar bra! De flesta är i min ålder, 19-22 sådär, sen är det en som är över 30, en som är från Bulgarien som inte pratar svenska och en som är 16. Så det blir lite blandat!

Så fick vi träffa vår rektor, Linda och vår huvudlärare Olle. De var båda trevliga och roliga. Vi fick vår pärm, där det står allt som vi ska gå igenom och lära oss. Sen fick vi kolla i vår sminkväska :) Hur stor och tung som helst och med massor av smink i, kändes lite som julafton! Den innehöll ögonskuggor, rouge, foundations, mascaror, ögonpennor, läppglans, läppstift, läppennor, borstar, hårspännen, lösögonfransar, rengöringsskum, dagkräm, ja ni hör ju själva, underbart helt enkelt! Det som är jobbigt är att vi ska dra på den här väskan fram och tillbaka varje dag, samt inneskor, handukar, kollegieblock, pennor osv.. Så de sa att vi borde skaffa oss en "tantväska" med hjul. Det är nog bäst, fick jätte ont i ryggen bara att gå hem med den idag.

Det kommer ringa folk till skolan hela tiden som vill att vi ska komma på jobb eller prakik osv, så innan vi gick idag så fick vi skriva upp oss på en intresseanmälan för att promota Lars Wallins nya smink kollektion på Åhlens City på fredagar och lördagar. Skulle vara häftigt att träffa honom.

Tills imorgon så skulle vi märka alla våra saker i sminkväskan så att vi inte blandar ihop våra produkter, så jag har klistrat på en liten blå klisterlapp på varenda produkt nu och det tog sin lilla tid kan jag säga :P Sen har jag lagt i bomullspads och tops. Får väl ta och köpa lite handdukar, ska ju ha med oss 2 varje dag, men de blir ju skitiga ganska snabbt, med tanke på att vi kommer tvätta av oss smink hela tiden. Från och med nu så ska vi komma till skolan osminkade varje dag.. =S lite jobbigt.. man blir ju inte direkt snyggare utan smink om jag säger så. inte om jag får säga det själv i alla fall. Så vi kommer öva på varandra hela tiden, men ska även hitta modeller vi kan ha med oss till lektioner som över ca 80 år (bara att hitta någon på tunnelbanan sa Olle, okeeej), mörka, asiater, killar. Så det är bara att leta då!

Imorgon börjar man klockan 08.00 då, blir tufft att gå upp, men man "slipper" ju lägga tid på sminkningen i alla fall. Men det kommer bli jätte kul det här :) Känns skönt att första dagen är över. Nu är det bara att plugga smink, mode och se framåt!

Fan vad jag stör mig på grannen här, spelar så jä*vla hög musik jämnt, så man hör hans musik i ena änden och tv-n i den andra. Åhhh! Jobbiga människa..

Ska troligen åka hem i helgen, ska bli kul att åka hem en sväng, trots att jag bara varit här i två veckor då. Men syster skulle ändå åka hem då, så passar på att åka med dom. Sen fyller mamma år på söndag med, så det passar ju bra, måste köpa en present på tal om det. Det är så svårt att komma på saker numera. Tänkte jag kunde skickat chokladbud till henne dagen då hon fyller år, men då är ju jag hemma, så det är ju lönlöst. Men om hon fyllde i veckan så hade det varit gulligt :) Får klura ut något bra!

Skriver ett helt brev här märker jag, så får avrunda, annars är det väl ingen som orkar läsa :)




Puss&Kram

2 kommentarer:

  1. Vad saker! Förstår att det var som julafon ;P. Puss // syster

    SvaraRadera
  2. Jag orkar läsa ebba... bara skriiiiiiv! :D Kram Emma

    SvaraRadera