onsdag 28 oktober 2009

Foundation!

Idag har vi pratat foundation med Olle!

När ska man använda liquid foundation och när ska man använda matt fondation? Det säger sig mycket självt med, oljig hy -> matt, torr hy -> liquid.

Vilken foundations som täcker mest & fick veta att det finns 3 undertoner på hud. Man delar in undertonerna i;
- Röd
- Gul
- Oliv (grön ton)

Vi gick igenom ordningen på hur man applicerar foundation och fick sedan öva två och två på varandra. Han gjorde alla stegen på ca 5-10 min när han visade hur vi skulle göra, för oss tog det väl 1 tim var ungefär. Faktiskt svårt! Fick öva på hur man anväder cover & concealer, foundation, puder, shading ( skapa mörkare skuggor) och hur man applicerar rougen på bästa sätt. Jag fick t ex blanda i gul ögonskugga i den foundation som jag skulle använda på min modell för att nyansen skulle bli perfekt. Sånt man inte tänker på att man kan göra. Men det blev ett fint resultat till slut, "jätte bra, good job, you go girl!" enligt Olle ;D riktigt nöjd! Nu måste man bara komma ihåg ordningen varje gång :P

Imorgon ska vi plocka fransar och färga ögonbryn! :)

Nu blir det te o oskyldigt dömd i soffan med Karin, mys!


Kul att ni kommenterar! :)



Puss&Kram

1 kommentar:

  1. Gud vad bra det låter Ebba =)
    Nice saker du läser alltså, du måste hjälpa mig att hitta rätt sen. Har funderingar på att gå och köpa lite MUS smink snart, bara det att det är så dyrt så vill inte "köpa fel" =/
    så, vad har jag för hudtyp? röd va? =)
    Låter som att du har det jättebra i storstan iaf, kul!
    Miss you, puss

    SvaraRadera