tisdag 1 december 2009

Snobbholm!

Det borde denna staden heta istället för Stockholm! Blir så j*vla sur på dom i klassen!!

När vi fick veta att det behövdes 3 makeup artister för att sminka bönderna och deras kvinnor/man för Se&Hör, så säger de i klassen att man måste vara frisör eftersom vi ska fixa hår med. Jag frågar rektorn i fall detta stämmer och hon säger att det behöver man inte vara, bara man kan fixa till lite snygga frisyrer, locka osv och killarna är ju inte så svårt att fixa till. Så alltså var det 5 stycken som ville gå på detta, varav 3 frisörer, så ngn frisör hade ju följt med i alla fall och då vi kunde hjälpas åt så att de som inte kunde fixa ngn speciell tjejfrisyr fick fixa killarna istället. Men idag när vi skulle lotta om platserna, ja då säger två av tjejerna att de är redan förbestämt att de ska dit för de tog ledigt från sina jobba samma dag som vi fick veta. Jamen vadå!! Jag kunde ju också gå! Och jag hade inte ens ett jobb att ta ledigt från, näe, då utan att meddela t ex mig, så hade de redan sagt t Linda(rektorn) att de kunde gå dit. Så idag skulle vi alltså bara lotta om den tredje platsen! De var inte ens med i en lottodragning!!! De hade bestämt själva att de skulle dit. Va fan liksom!! Vi har väl lika stor rätt som dom att åka dit! Varför skulle de vara självklara och inte vi andra?? Sa till dom vad jag tyckte o att de va fräckt, men de bara "Det här är inget personligt mot dig ebba, bara det att ngn måste kunna fixa frisyrer och linda ville ha ett besked redan den dagen om några kunde gå dit och då sa vi att vi kunde det" Va fan, om jag sagt de till henne, hade det varit förbestämt att jag också skulle dit då?? Och Linda sa inte ens något sånt den dagen, de har de bara hittat på själva. Fan va sur och besviken jag var...=( Så vi lottade, det stod mellan mig och en annan tjej (frisör också såklart) och självklart så tog jag fel lapp..... Jag stod där ensam och försökte få dom att fatta att detta var fel, men de andra i klassen ville ju inte dit, så de sket ju i vilket, de va ingen som stod på min sida. Varför är så många här i stockholm så jävla dryga! Snobbiga, själviska och otrevliga och tror att de är så bäst bara för att de kommer från STHLM! Vad är det för speciellt med det kan jag undra??? Jag menar inte att alla från stockholm är såhär, men många är tyvärr det. Jag är fan glad att jag inte är uppvuxen här och inte blivit som dom, de vet väl inte ens vad skit under naglarna är! Shit vad man uppskattar Kalmar nu alltså.. Kommer nog inte palla att bo här på sikt =P

Hade bröllopsmakeup igår och idag+håruppsättning och jag fick bra betyg =) så varför skulle inte jag kunna fixa hår på torsdag! Kan inte släppa detta alltså.. Längtar efter mina fina vänner ='( som inte är som dom här!

Ska ut t stallet och rida sen! Skönt att komma ut på landet. Och hästarna tjafsar inte med en!




Puss&Kram

2 kommentarer:

  1. Kämpa på syster! En dag kommer de stå där med hakorna vid knäna när de får se hur duktig och framgångsrik du blivit. Skrattar bäst som skrattar sist, hahahahah

    SvaraRadera
  2. Jävla skitungar du har i klassen då! Bra att du säger ifrån iaf, dom behöver sättas på plats! Hejja Ebba!

    SvaraRadera