söndag 13 december 2009

Befinner mig i E-tuna!

Var på ett trevligt knytkalas igår med julmat, öl och mycket singstar! =) kuul

Det är faktiskt lite snö här.

Det var roligt att sminka till Nobelefterfesten, var mycket att göra men det var super roligt! De hade så roliga teman oxå :)

Haha, det roliga var att det var en jäkla resa dit!

Först när jag kom till tunnelbanan så var det tekniskt fel, så den kom aldrig.. Det kom ingen ersättningsbuss heller för den delen och ingen annan buss gick till t-centralen där jag skulle möta de andra 17.30. Vi skulle vara på Karolinska Institutet kl 18.00. 17.35 bestämde jag mig till slut för att ta en taxi, och fick världens härligaste taxi chaufför =D Så go alltså. "Snabbaste vägen till t-centralen tack!"sa jag. Det kändes precis som i Hundtricket, när han skyndar sig till flyget för att hindra tjejen från att åka, när vi körde som galningar genom stan. När jag berättat att jag skulle sminka t nobelefterfesten och att det var därför jag hade så bråttom, så fick han upp farten minsann :) Eftersom den gröna linjen går förbi Hötorget så bestämde jag mig för att hoppa av där istället. Där var det fullt av poliser och avspärrat överallt, så jag fick hoppa av i farten när det var rött och taxi chauffören ropar "Nu kan du hoppa ut, för nu är det rött, seså skynda dig nu och lycka till!" haha, härligt alltså.

Jag hoppar på den gröna linjen där de andra sitter, vi hoppar av vid St. Eriksplan där vi ska ta buss 3 mot Karolinska. Vi hoppar på buss 3 och efter en bra stund så inser vi att vi åker åt helt fel håll och får då hoppa av bussen och hoppa på den andra som går åt motsatt håll och åka hela vägen tillbaka igen :P ! Haha, men 18.45 kom vi tillslut fram och de var överlyckliga när vi äntligen dök upp och det var bara att sätta igång att arbeta!

Nästan alla julklappar e inhandlade, har bara en kvar t syster, men har en idé om vad det blir iaf ;)

Var ute och red i fredags, gick super :) Förra helgen red vi ute i skogen båda dagarna, det tyckte hon var roligt! Blir ju mycket i ridhuset annars eftersom det oftast är mörkt när man kommer ut dit. Vi har verkligen börjat lära känna varandra nu! Trist bara att det kommer ta slut snart, när man hittat en som verkligen har allt det man letat efter...

På fredag bär det av hem t småland! weii =) ska bli så himla skönt, med lite lugn och ro :) Ska rida Diva lite hemma tänkte jag, undrar om jag kommer tycka att hon känns "liten" nu när jag är van att rida en 1,74 häst. Förut tyckte jag liksom att Diva var stor, och hon är 1,64 :) Men det är bra att jag fått vänja mig vid att rida en så stor häst också, och det är väldigt roligt när man vant sig vid de stoora stegen, mycket härligt! Hon e så mys..

Imorgon ska vi sminka äldre då, får se hur det går med tanke på att jag inte har någon modell =P...

Trivs bra i nya lägenheten tillsammans med Simon :) Blev dock väckt av honom halv tre natten till i lördags, av att han plingar febrilt på ringklockan. Då hade han glömt sin nyckel och jag som hade min mobil på ljudlöst hade ju inte hört när han ringt mig 13 gånger.... Man kommer ju heller inte in i trapphuset efter kl 22.00 om man inte har nyckel, så där hade han stått ett bra tag innan de kom ut två killar som skulle röka, som var snälla att släppa in honom. Och jag hade bara legat och sovit, stackarn :) Men men, han håller nog reda på nyckeln hädanefter!

Tänk att det snart är jul, känns inte som det.. Och snart bär det av till Sälen! Ska bli så kul :)

Måste lägga in bilder här på sminkningar, lite seg.. Men det kommer! Ska göra det när jag kommer t Sthlm igen.

Nu blir syster nöjd när jag skrivit i min lilla blogg, får bli hennes söndagsläsning :)


Puss&Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar