lördag 20 mars 2010

Tjoho!

Lite uppdatering då.

I torsdags var jag först uppe i b-måla och red "Pella", lösgörande markabete. Hon skötte sig super och blev jätte mjuk och avslappnad efter ett tag.

Sen åkte jag vidare t Öland och red nästa häst. En 5-åring som jag ska hjälpa en tjej med att hoppträna o börja tävla lite smått med. Första gången jag red denna, hoppade lite, gick kanon. Kul!

Efter det åkte jag direkt t City Gross, i ridkläder o luktade häst gick jag in på kontoret! Fick lite jobbtider o fick en ny tagg osv, så nu e man "back in business" igen!

Igår var jag hos Ammy i Oskarshamn på besök. Vi käkade tacos, kladdkaka o wienerbröd. Så det var kalorier för en hel månad där.. Mkt trevligt var det iaf =)

Idag händer nog inte särskilt mkt, funderade på att gå ut ett tag, men blir nog stanna hemma och bara ta det lugnt faktiskt! Skulle hoppat clear round idag med "Pella" i b-måla, men det blev inställt pga för få anmälda. Synd!

Haft pappa på besök, fikat o druckit lite kaffe, trevligt!

En häst som jag skulle fått hem, kollades av vet i torsdags och det var tyvärr inga goda nyheter.. Hon hade spattförändringar i båda bakbenen, så det blir inget med det! :( tur att hon kollades innan iaf.

Hoppas på nåt annat nu, men vet inte hur det blir med det heller nu.. Ingen tur alls nu! Men det finns väl en mening med allt som händer, eller?

Nepp, nu börjar väl hästarna att bli lite lunchsugna, så får väl gå ut och göra dom nöjda strax!
Skickar med ett par bilder från i tisdags!



Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar