måndag 15 mars 2010

Då har man varit i Eskilstuna i helgen och överraskat syster som fyllde år i fredags!

Jag hade tänkt åka upp själv på fredagen med tåg, men när jag fick höra att det skulle vara ersättningsbuss ända till Linköping så övertalade jag mamma att vi skulle köra upp! När jag lyckats med det så stukar mamma foten så rejält att hon inte kan gå..
Men hon fick följa med! Annars hade ju jag fått stanna hemma och hjälpa till med eldning osv, så hon kunde likaväl följa med upp dit och vila som hemma. Jag fick köra hela vägen, både dit och hem eftersom mamma inte kunde använda sin fot, men det gick jätte bra :) Börjar vänja mig vid att köra så långt nu!

Lina visste inte alls att vi skulle komma. När vi kommer fram så öppnar vi dörren och börjar sjunga, men den enda som kommer fram är Celsius! Sen en stund senare så kikar Lina fram bakom väggen och ser väldigt snopen ut! Men glad blev hon ;D Roligt när man lyckas med att överraska! Det brukar ju alltid bli så att de misstänker nåt annars, men inte Lina, Koffe sa att hennes haka hängde ända ner till golvet när hon hörde att det var några som sjöng.

På kvällen så åt vi tapas på Papas Tapas, en mycket mysig och attraktiv restaurang i E-tuna :) Senare när vi ätit klart så tog Koffe och mamma en taxi hem och Lina och jag gick vidare till ett ställe som heter Sylvia, där vi mötte upp med Linas klasskamrater. Där tog vi lite drinkar och hade väldigt trevligt :) Gick väl hem vid halv 2 tiden ungefär.

Lördagen spenderades till viss del (ca 4 tim..) på Lager157 mitt ute i ingenstans ett par mil utanför E-tuna mitt ute i skogen. Mamma var dock hemma och vilade upp sin fot, hon kan behöva vila upp hela sig faktiskt! Så det var nog ganska skönt för henne att bara koppla av, långt hemifrån där hon inte ser alla Måsten som ska göras :) Hur kan man då placera en affär där, mitt ute i skogen, kan man fråga sig...=/ Men det fanns iaf mycket att titta på! Både inredning (Sernholt Outlet) och kläder. En hel kundvagn med kläder prövades minsann, men resulterade tillslut bara med 5 köp från min sida. Blev 3 linnen, ett par randiga tröjor och ett par tights! Koffe var nog hyffsat glad när vi äntligen kom fram till kassan ;)

Senare blev det mys framför tv-n och melodifestivalen. Annas låt var bra, men tyckte att Darin skulle vunnit, han är så himla duktig och låten är ju bara för myys :) Salems låt är också väldigt bra, men lite väl tjatig kanske..

Varför går tiden så fort när man har roligt?
Söndagen kom och vi fick säga hej då och återvända hem igen :( Det var ganska kallt i huset när vi kom hem kan jag säga :P brrr...

Ikväll är det
- Halv åtta hos mig
- Saltön, samtidigt som stjärnkockarna..

vrf måste de visa alla bra program samtidigt?
Som igår va Allt samtidigt!
Ponnyakuten, gossip girl, brothers and sisters, parlamentet osv.. de måste ju planera lite!


Pusss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar