måndag 22 mars 2010

Ja så var man ute på vift i lördags igen! Blivit mycket på sistone, men vart kul iaf ;)

Vi skulle egentligen inte gått ut för Amanda skulle plugga o så tänkte jag, men då orkar inte jag heller.. Sen typ vid 5, halv 6 så har Amanda ångrat sig o frågar om vi ska ut iaf. Men då var ju problemet det att vi inte kom till Kalmar, för som ni vet så går inte bussarna här ute på landet lika ofta som t-banan i sthlm. Men snälla Emma erbjöd sig att hämta oss, vilket var ett erbjudande vi inte kunde tacka nej till. Så det blev snabba ryck!

In i duschen, sminka sig, klä sig o sen ta sig ut i Preem i Ålem. Sen åkte vi då t Kalmar, hämtade Alex på V-holmen o sen t Lindö på förfest hos Kim. När vi fått i oss lite så gick vi vidare t Harry's. Va kul! Inte perfekt, men kul iaf ;)

Sen gick jag o mandi t corner och käkade lite nattamat innan vi gick till bussen. Bussen var faktiskt nästan tom, brukar vara full annars.. Men iaf, det var jag, amanda o sen ngr killar vi känner, haha, var en kul resa med både skönsång och annat!

Nåt som däremot inte var kul var att när jag kom hem så upptäckte jag att min plånbok inte var med mig.. Ringde Amanda o kollade om den låg i deras bil, men icke.. =( Men jag anade ju att den kunde ligga kvar på bussen, eftersom jag hade den när jag betalade biljetten. Sen bytte killarna buss, då vi gick av så då var det tomt där vi satt. Så jag hoppades att de skulle hitta den sen när de kollade igenom bussen! Men ett trist slut på en annars lyckad kväll!

Igår ringde jag en massa gånger o försökte få tag i resecentrum i Mönsterås, dit bussen skulle gå. Men ingen svarar :P Ringer iaf och spärrar mitt kort i fall att någon hade tagit den. Mitt kort som var precis nytt.. Nu får jag vänta på ett nytt kort. Fick tillslut tag på resecentrum, men de hade inte fått in någon plånbok.. Lämnade namn och telefonnummer och beskrivning på plånboken, i fall att de skulle hitta den.

Ca 20 min senare, tro det eller ej, så ringer de från resecentrum och berättar att de hittat min plånbok! Vilken lättnad =) Så lycklig! Weii, var verkligen skönt.

Idag har jag varit inne i stan o fikat o bowlat, förlorade stort =P

Imorgon blir det upp till b-måla och rida lite.


Pusss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar