måndag 26 april 2010

Tralala!

Härlig dag! Solen skiner, det är varmt ute och jag är ledig =) Jobbat helgen, känns bra att jobba så jag får lite klirr i kassan! Ska jobba ons, tors, fre och sön denna veckan. Bra bra =)

På onsdag kommer bästaste syster hem! och stannar ända till måndag kväll eller tisdag förmiddag, så kuul! Sen kommer vi inte ses förrän hon tar sommarlov, men då stannar hon ju hela sommaren ;)

Lilla Bella sköter sig bra, förutom att hon rymt ur hagen två gånger hittills.. Får bygga högre staket =S Men kännns som att hon har lugnat ner sig betydligt sen hon kom hit iaf, i början var hon ganska orolig, och det kan man ju förstå, nytt ställe, massa nya hästar och så är hon ju bara knappt 2 år. Men nu är hon inte så stirrig när jag släpper ut henne och kan släppas ut sist utan att hon blir nervös o börjar ropa på de andra. Igår så stod hon inne, uppställd i gången alldeles själv, duktigt. Borstade av henne o lyfte hovarna och lite sånt, skötte sig super :) kul!

Lämnade in CV på Kicks på Hansa City härom dagen, men fick precis veta att även där hade de fullt.. Surt surt!

Vill tipsa om en mascara som jag tycker är Super! Det är Maybellines " Tha Falsies Volume Express". Borsten är böjd, vilket gör att den följer fransrandens form och gör att fransarna automatisk pekar åt rätt håll, både utåt sidorna och rakt fram. Du får där också en fin spridning på fransarna. Du får en fin form på ögat och en mer "omringad" form när du får med alla fransar :) Det kan vara ovanligt med böjd borste i början om man är van vid en rak, jag själv tyckte det kändes jätte lustigt, men nu kan jag inte tänka mig något annat! värd att prova ;)


Var inne i stan och shoppade lite i fredags! Det blev en söt klänning från Cubus, en gammeldagsrosa top med vita prickar och en kortärmad kort kavaj från Kappahl, en blommig kjol från Åhlens och ljusa slingor från H&M. Så det blev lite kläder inför sommaren! Fixade slingorna i lördags förmiddag, blev bra! Ska köpa en till förpackning sen och köra en omgång till. Blir fint att ljusa upp det lite till sommaren.
Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar